Servis: +420 734 724 265
Prodej: +420 605 430 574
E-mail: obchod@bike-life.cz
TEST KOLA 4EVER INEXXIS 2 2016
Pro rok 2016 přišla firma 4EVER se zcela přepracovanou řadou kol Inexxis . Všechy 4 modely jsou pro rok na zcela novém karbonovém rámu a to hned z TOP materiálu CARBON HIGH MODULUS. Tady se můžete podívat na test modelu INEXXIS 2, který vyšel více než dobře.
Nyní již samotný test. 4EVER INEXXIS 2 je postaven na 29" kolech. Kdy by čekal logicky u 29" horší ovladatelnost, tak tady bude velice mile překvapen. Tato závodní devětadvacítka nabídne takovou porci točivosti a jízdní zábavy, že budete vůbec přemýšlet, jestli opravdu sedláte 29" kolo.
Osazení kola v ceně 54 990,-, nabídne špičkový karbonový rám, výbavu SHIMANO XT v kombinaci SLX 2x10 a skvěle fungující vidlici ROCK SHOX REBA. Celková hmotnost testovaného kola je 11,75 kg včetně pedálů, oficiální údaj od výrobce vážen bez pedálů je 11,3 kg, což je na 29" kolo docela slušný parametr.
S tímto kolem si pořádně zařádíte na maratonských a XC tratích, ale na své si přijde i náročnější hobby jezdec, jenž si chce zajet nějaký singletrack.
Pokud se podíváme na použitou techniku, pak na první pohled jasně dominuje lehký rám z materiálu HUGH MODULUS CARBON. Typickým konstrukčním prvkem pro novou řadu INEXXIS je ostré nahrbení horní rámové trubky a to vše s následujícím velkým slopingem. Opticky plynulý přechod horní trubky v sedlové vzpěry zadní stavby je doplněn vzpěrou před sedlovou trubkou. Čistě působí i profilace jednotlivých partií či tvarování zadní stavby, jejíž patky jsou uzpůsobeny pro pevnou osu. Post Mount úchyt zadní brzdy je dnes již samozřejmostí stejně jako kónická hlavová trubka se spodním ložiskem 1,5".
Co se týká designu,tak tady - jak je již u 4EVER zvykem se designéři vyřádili, ale kdo viděl kolo naživo, tak uzná , že vyřádili je psáno s velkou pokorou. Jednoduchý, čistý design v nejmodernějším pojetí současného designu je typický pro kola 4EVER zejména v posledních letech jejich vývoje, celá řada INEXXIS 2016 to však ještě podtrhla. V kombinaci s elegantním vedením řadících i brzdových bowdenů rámem se jedná o opravdu krásné designové dílko, za které by se nemuseli stydět ani designéři světových značek. Pokud se tomu všemu udělá poměrně nákladná, ale u 4EVER kol standardní povrchová úprava, pak máme před sebou kolo, které opravdu lahodí oku.
Rychlost a obratnost - to jsou dvě vlastnosti, které tomuto testovanému biku nechybí ani trochu. Samotná rychlost a příkladná akcelerace jsou vlastnostmi očekávanými díky nízké obvodové hmotnosti kol v kombinaci s tuhým rámem. Zrychlení je parádní disciplína tohoto kola a s doplněním plášťů od SCHWALBE RACING RALPH se jedná o kombinaci podobnou jako u 27.5" kol.
Pokud máte zkušenosti, že devětadvacítka s sebou chtě nechtě přináší neotřesitelnou jízdní stabilitu a naopak ovladatelnost trochu chybí, pak budete při jízdě na tmto kole příjemně překvapeni. Vrozená točivost může při prvotním nasednutí na toto kolo působit až neočekávaně, ale po chvilce si rychle zvyknete a naopak toto dokážete plně zužitkovat - zvláště v technické pasáži jízdy. Máme před sebou devětadvacítku, která se otočí bezmála na pětníku.
Nabízený posed rozhodně nepatří mezi vzpřímené, naopak je středně natažený a s jasnou inklinací k závodnímu cross - country. S přibývající rychostí se prvotní pocitový neklid citelně redukuje, pokud ale hledáte devětadvacítku s neotřesitelnou stabilitou, pak tady nehledejte.
Naopak, pokud Vás u 29" kola přitahuje primárně adheze kol, ale současně by jste uvítali ovladatelnost běžnou pro klasickou šestadvacítku, pak sedíte na správném kole. Ve výjezdech je toto kolo králem, pouze stačí trochu sevřít řidítka a dát kolu jasně najevo, kdo je pánem situace. O vše ostatní se již postará samotné kolo. A sjezdy ? I zde Vás bude kolo bavit. Nejenže si s ním rádi po prvním sžití odskočíte každou terénní hranu, ale i úvozovou cestu plnou kořenů a kamenů zvládá až nečekaně sebevědomě.
Pakliže jste z některých lehkých hardtailů zvyklí, že v tvrdším terénu vzhledem k rezonanci a dalším pazvukům působí jako by jste jim nechtěně ubližovali, pak tohoto testovaného kola se to netýká. Částečně je to zásluha dobře zvolených bytelných kol s ráfky MACH 1 NEO, jež jsou společně s klasickým výpletem důstojnou oporou modelu INEXXIS.
Zbylé osazení je v duchu maximální funkčnosti. To platí nejen o výborně se chovající vidlici ROCK SHOX REBA se 100 mm zdvihem a páčkou Lockoutu na řidítkách, ale především o perfektně funkčním systému brzd s kotouči 180/160mm. Převody díky dvojpřevdníku jsou univerzální pro různě vykonostní jezdce. Velký převodník s 38 zuby je dostatečně rychlí i pro závodní nasazení.
Nadstandartní živost kola, podpořená řidítky širokými 720 mm může být pro běžné uživatele zprvu trochu nečekaná. Pokud ji ale dokážete využít ve svůj prospěch, pak se z modelu INEXXIS stane dokonalý univerzál. S tímto kolem můžete dojíždět na předních příčkách při XC závodech, stejně tak si kolo užijete na trailové trati.
V této kolekci kol INEXXIS najdete ještě nejdražší model INEXXIS 1 s kompletním XT, nebo modely naopak levnější - INEXXIS 3 a INEXXIS 4, které se liší jen výbavou. Rám dostanete na všech 4 modelech v té nejlepší kvalitě z HIGH MODULUS CARBONU.
Testovací kolo Vám rádi zapůjčíme na vyzkoušení, v případě zájmu nás kontaktujte. Kolo je již teď k objednání ZDE
Pár detailů fotek: