Na vašem soukromí nám záleží

Bike-life.cz
0
Váš nákupní košík je prázdný.
Pokud potřebujete poradit zavolejte nám +420 605 430 574.

BLACK FRIDAY - všechny skladové celoodpružené modely kol nyní za jedinečné ceny ve slevách až 40%.  

V jakém stavu dostanete jízdní kolo

Všechna jízdní kola jsou seřízenáKaždé kolo zakoupené u nás je před odesláním seřízeno. Pokud si kolo vyzvednete na naší prodejně, dostanete toto kolo kompletně seřízené a připravené k jízdě, na místě Vám nastavíme správnou výšku sedla  a případně nastavíme správný tlak do vzduchové vidlice, který je optimální na Vaši váhu. Pokud jste z větší dálky a kolo Vám budeme posílat přepravní společností, pak kolo dostanete také seřízené, po doručení namontujete pouze přední kolo, pedály, řídítka k představci a kolo je připraveno k okamžitému použití !

Na veškerá kola zakoupená u nás, získáváte servisní prohlídku po ujetí ca 100-200 km  zcela ZDARMA!

V kamenné prodejně provádíme nejen záruční prohlídky a servis, ale také pozáruční servis. Provádíme servis všech typů kol i zakoupených v jiných prodejnách.

Montáž předního kola

Montáž předního kolaVětšina kol je již v dnešní době upevněna pomocí rychloupínacího mechanismu ( rychloupínáku ), takže montáž i demontáž je velmi rychlá, pohodlná a nepotřebujete k tomu žádné speciální nářadí. Páku rychloupínáku je dobré zatáhnout směrem k vidlici. Zatažení směrem dopředu může způsobit náhodné otevření např. větví a pod.

Rychloupínací mechanismus se skládá ze dvou částí  - na jedné straně je páčka s excentrem a táhlem, na druhé straně je matice.

Princip uzavření rychloupínacího mechanismu spočívá v tom, že pootočením páčky do uzavřené polohy (Close), v níž je excentr, se dosáhne upnutí - přitažení požadovaného spoje. Naopak pootočením páčky do otevřené polohy (Open) se spoj uvolní. Nápisy Open a Close jsou většinou viditelné na páčce. Podle toho, který nápis vidíte, zjistíte, zda je páčka rychloupínacího mechanismu v poloze Otevřený (Open) nebo Zavřený (Close).

Nastavení rychloupínacího mechanismu

Vložte kolo  do přední odpružené ( pevné ) vidlice a nastavte páčku do polohy Otevřená (Open). Pro dosažení uzavření musí páčka provést dráhu, která popisuje půlkruh. Pro správné nastavení délky táhla přitáhněte seřizovací matici tak, aby se páčka přibližně do první poloviny dráhy pohybovala snadno. Ve druhé polovině dráhy páčky síla potřebná na pohyb páčkou podstatně narůstá a ke konci může jít páčka velmi těžko. Na správné zatažení však stačí síla prstů, případně dlaně. Není třeba používat žádné nástroje na prodloužení/zvětšení páky. Na páčce je viditelný nápis Zavřeno (Close) - kontaktní plochy stisknou vidlici. Pro kontrolu správného přitažení zkuste páčkou pootočit, jako kdybyste chtěli opsat kružnici, nebo zkuste, zda se kolo ve vidlici nehýbe. Pokud páčkou můžete otáčet, nebo pohnout kolem, kolo není správně upnuté. Otevřete páčku a přitáhněte seřizovací matici přibližně o ½ otáčky pro zkrácení táhla a páčkou zavřete mechanismus. Znovu překontrolujte, zda je kolo správně upnuté.

Nastavení rychloupínacího mechanismu Nastavení rychloupínacího mechanismu

Brzdy uvedení do správné funkce

U kotoučových brzd je třeba před nasazením kola vyndat vymezovací zarážku z čelistí (třmene), která slouží jako pojistka, aby nedošlo k zmáčknutí brzdové páky a tím k stlačení brzdových destiček.

V-Brzdy je potřeba po nasazení předního kola spojit, aby brzda začala brzdit. Doporučujeme po spojení, vyzkoušet funkčnost brzdy na místě. Brzdové čelisti by měly být symetricky vycentrované, aby ne každé straně byla mezera mezi ráfkem a brzdovou gumičkou byla stejná.

Brzdy – uvedení do správné funkce Brzdy – uvedení do správné funkce Brzdy – uvedení do správné funkce Brzdy – uvedení do správné funkce

Montáž pedálů

Pedály jsou v příbalu kola. Pravý a levý pedál mají odlišný směr závitu, z tohoto důvodu je třeba namontovat správný pedál do správné kliky. Pedály bývají zpravidla označeny písmeny L a R. Pedál s označením L je pedál levý a patří do levé kliky (bez převodníku), s označením R je pravý. Pedály dotáhněte klíčem č. 15. Utahovací moment by měl být 40nm. Je dobré závit pedálu namazat vazelínou. Dotažení pedálů kontrolujte pravidelně , aby nedošlo k uvolnění a tím poškození závitu, na což se záruka nevztahuje.

Montáž pedálů Montáž pedálů

Připevnění řidítek

Odšroubujeme krytku představce-řídítek, přiložíme řídítka do představce a s citem ( 5-8 nm , většinou je poznačeno na představci )  dotáhneme šrouby krytky tak, aby nedošlo k jejich protočení a poškození závitu.

Připevnění řidítek Připevnění řidítek

Montáž a nastavení sedla

Montáž a nastavení sedla Pokud se posadíte na kolo a dáte nohy na pedály s jednou nohou ve spodní poloze, při optimální výšce sedla by měla tato noha mírně pokrčená v koleni. Výšku sedla nastavíte pomocí rychloupínáku (matice) na konci sedlové trubky. Princip dotažení je stejný jako u upínání rychloupínacím systémem předního kola.

Upozornění:

Na každé sedlovce je vyznačena maximální přípustná výška (ryska) pro její vysunutí. Nikdy nenastavujte sedlovku nad tuto rysku! Zabráníte tím poškození rámu jízdního kola. Na toto poškození se nevztahuje záruka !!!
Pokud si nebudete vědět s montáží rady, neváhejte nám zavolat.

Nezapomeňte si přečíst návod přibalený u kola, kde se dozvíte, jak pečovat a servisovat Vaše nové kolo. Po ujetí 100 km je třeba provést záruční prohlídku, kterou Vám v naší prodejně uděláme bezplatně. Pokud jste z daleka a nemůžete k nám přijet, nechte si prohlídku udělat v některé cykloprodejně. Taková prohlídka však již bude zpoplatněna dle aktuálního ceníku příslušné prodejny, většinou se jedná o částku cca 350 Kč.

Balení kola

Zde jsou ukázky balení kol, u jednotlivých výrobců a modelů kol se mohou nepatrně lišit, ale jinak kolo je baleno a zabezpečeno v přepravním obalu tak, aby bylo maximálně chráněno.

Balení kola
Balení kola
Balení kola